Jak tworzyć treści na stronę internetową?

Jak tworzyć treści na stronę internetową?

Nie od dziś wiadomo, że Internet to skarbnica informacji a także świetny sposób na promocję firmy. Ciężko uwierzyć, że w dobie pracy zdalnej, zamawiania i świadczenia usług online, niektórzy wykazują jeszcze nieufność wobec takich sposobów nawiązywania współpracy. Obecnie nie ma lepszego narzędzia jak Internet na pozyskiwanie nowych klientów, publikowanie ciekawych artykułów czy prowadzenie sprzedaży. A jak to robić dowiesz się właśnie z poniższego tekstu.

Po pierwsze: od czego zacząć?

Postawą tworzenia przez Ciebie nowych treści jest ich spójność. Musisz określić content strony tak, aby strona internetowa Twojej firmy czy bloga firmowego zawierała wartościową, dobrze napisaną treść. Stanowi to klucz do dotarcia do intelektu i zasobów finansowych Twoich klientów.

Oprócz tego Google po prostu „lubi” strony, które posiadają atrakcyjne i przydatne informacje dla odbiorców. Oryginalna treść zagwarantuje Ci pojawianie się jej w wynikach wyszukiwania, co wpłynie na wzrost jej widoczności. Praktyczne treści przyczynią się do wypracowania wizerunku firmy a Twoich pracowników jako specjalistów w dane dziedzinie. Dodatkowo wzrośnie świadomość Twojej marki, czyli branding.

Po drugie: jak tworzyć nieszablonowe treści?

Warto zainspirować się stosowanym w marketingu modelem AIDA. Nie tylko posłuży on przy tworzeniu treści na stronę firmową, ale także do atrakcyjnego zaprezentowania Twojego produktu i finalnym jego zakupie przez klienta.

  1. Attention – po pierwsze: przykuj uwagę
  2. Intrest – wzbudź zainteresowanie swoim przekazem a następnie… produktem
  3. Desire – wywołaj pożądanie
  4. Action – spraw, by produkt znalazł się w koszyku klienta!

Po trzecie: research to podstawa

Musisz wiedzieć, że wygląd Twojej strony internetowej oraz jakość zawartych na niej treści decydują o jej sukcesie. Czytelność i rzetelność oraz ciekawe wpisy to cechy, które są niezbędne by otrzymać od odbiorców feedback w postaci nowych wyświetleń, komentarzy czy udostepnień. Celem publikowanych na stronie treści jest trafienie do odbiorców, przykucie ich uwagi oraz skłonienie do zakupu konkretnego produktu.

Następnie należy dostosować treści na stronie do grupy docelowej. W tym celu potrzebne jest określenie profilu swoich klientów oraz interesujących ich treści. Jakie są ich potrzeby? Czego szukają? Co jest im niezbędne? Orientacja na klienta – to jest priorytet. Należy się „wczuć” w potrzeby klienta, tak, aby mógł się on utożsamić z czytanymi treściami i znaleźć w nich rozwiązanie na nurtujący go problem.

Po czwarte: im więcej wiesz, tym masz lepsze szanse

Poznałeś już grupę swoich odbiorców? Kim są? Czego potrzebują? Z jakimi najczęściej borykają się problemami i pytaniami? (a propos tego ostatniego to warto na swojej stronie umieścić zakładkę z FAQ (Frequently Asked Questions)). Wracająsc do tematu to pomysły na artykuły możesz czerpać właśnie od swoich odbiorców. W treściach wpisów umieszczaj rozwiązania na ich problemy, służ radą, pomocą informacją. Ważne jest, abyś był skoncentrowany wyłącznie na konkretnej grupie odbiorców – nie próbuj trafić do wszystkich – to strata czasu, jakości i pieniędzy.

Po piąte: dobry tytuł

Ten kto czyta każdy materiał od początku do końca, niech pierwszy rzuci kamieniem. Mało takich śmiałków? Według statystyk tylko 16% osób oddaje się lekturze na stronach internetowych „od deski do deski’. Zatem niezwykle istotne jest, abyś w publikowanych artkułach stosował chwytliwe nagłówki, które przyciągnął po pierwsze – uwagę a po drugie – zachęcą do zapoznania się z ich treścią. Pamiętaj także o jasnym przekazie tytułów.

Po szóste: prostota w każdym calu

Im prościej – tym lepiej. Nie sil się na stosowanie wyszukanych słów czy zwrotów w swoich tekstach. Nie w tym rzecz. Ważne jest, aby treść była klarowna, zrozumiała a nie zawiła i powodująca mętlik w głowie czytelnika. Twoi odbiorcy to nie profesorowie nauk ścisłych czy językoznawcy. Jeżeli chcesz trafić do jak największego grona odbiorców, musisz zadbać o czytelność i prostotę. Poniższe rady mogą Ci ułatwić zadanie:

  • Stosuj krótkie akapity – cztery zdania to jest maksimum
  • Maksymalnie skracaj zdania – im prostsze, tym łatwiejsze w odbiorze
  • Rezygnuj ze zbędnych słów – komplikują tylko wypowiedź
  • Stosuj bezpośredni zwrot „Ty” – odbiorca utożsamia się wtedy z poruszonymi problemami

Na koniec: jak stworzyć dobry tekst na stronie firmowej?

Zacznijmy od tego, że inny tekst znajdzie się na stronie głównej a inny będzie opisywał produkt, jeszcze inny umieścimy na stronie firmowego bloga. Natomiast jedno jest pewnie: nie ma złotego środka na znalezienie rozwiązania odpowiadającego wszystkim branżom. Istnieje wiele elementów, na które trzeba zwrócić uwagę m.in. dziedzina, w której się poruszasz, wielkość firmy a do tego na jakiej reakcji ze strony klienta Ci zależy po kontakcie z Twoją firmą.

Odpowiedzi na pytania takie jak:

  • Do kogo chcesz konkretnie trafić?
  • Czym zajmuje się Twoja firma?
  • Jakich klientów chcesz obsługiwać?

musisz udzielić sobie wcześniej, przed przystąpieniem do pracy nad treścią. Istotnym elementem jest, aby odbiorcy widzieli czym się zajmujesz jako firma oraz którzy klienci mogą się do Ciebie zgłosić. W tekstach podkreślaj, że jesteś specjalistą w tym co robisz i znasz się na tym. Pamiętaj, aby nie koloryzować. Bądź szczery, bo klienci prędzej czy później wszystko zweryfikują i bywa, że odpłacają się z nawiązką.