Optymalizacja stron pod kątem SEO

Optymalizacja stron pod kątem SEO

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek lub SEO to proces poprawiania pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Chociaż czynniki wykorzystywane przez wyszukiwarki takie jak Google, Bing i Yahoo do pozycjonowania witryn są utrzymywane w tajemnicy i często się zmieniają, wszystkie znane najlepsze praktyki SEO powinny cehhować każda witrynę.

Oto kilka przyjaznych SEO funkcji wbudowanych w każdą witrynę:

Mapa strony

Automatycznie generowana w odpowiedni plik sitemap.xml, który wylicza każdy adres URL i metadane obrazu w Twojej witrynie z odpowiednim priorytetem dla doskonałego indeksowania.

Certyfikaty SSL

Wszystkie domeny PlatHost i domeny innych firm umożliwiają wygenerowanie bezpłatnego certyfikatu SSL, gdy są hostowane w PlatHost. Jest to najlepsza praktyka SEO, ponieważ witryny niezabezpieczone protokołem SSL mogą być karane w rankingach wyszukiwarek.

Czysty znacznik HTML

Strony powinny zawierać znaczniki: np. <h1>, <h2> HTML, które mogą być indeksowane przez wyszukiwarki.

Automatyczne tagowanie

Obrazy zawierają odpowiednie znaczniki <alt> i <title>, poprawiające indeksowanie w wyszukiwarkach. 

Czyste adresy URL

Wszystkie strony i elementy kolekcji w Twojej witrynie mają statyczne adresy URL, które są łatwo indeksowane i odczytywane przez wyszukiwarki.

Automatyczne przekierowania

Jeśli masz wiele domen  w PlatHost przekierujesz użytkowników i wyszukiwarki do domeny podstawowej i użyjesz rel="canonical"do poprawienia tych odwołań.

Jeśli używasz domeny niestandardowej np. www.domena.pl jako domeny podstawowej np. domena.pl, Twoja wbudowana domena zostanie ukryta w wynikach wyszukiwania .

AMP

AMP , czyli Accelerated Mobile Pages, tworzy uproszczone wersje stron internetowych, aby przyspieszyć ich ładowanie na urządzeniu mobilnym. AMP współpracuje z Google nad ustalaniem priorytetów wyników wyszukiwania mobilnego.

Wbudowana optymalizacja mobilna

Technologia Google nadaje witrynom zoptymalizowanym pod kątem telefonów komórkowych wyższy priorytet w wynikach wyszukiwania. W związku z tym wszystkie witryny przyjazne dla urządzeń mobilnych są również przyjazne dla wyszukiwarek. Dopóki nie wyłączysz stylów mobilnych ani nie przeciążysz witryny zbyt dużą ilością treści , Twoja witryna będzie gotowa do wyszukiwania w komórkach.

Wbudowane metatagi

Tagi HTML <meta> w kodzie witryny pomagają wyszukiwarkom zidentyfikować tytuły witryny i opisy stron. Tytuły i opisy meta mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania, w zależności od tego, czego szukają użytkownicy.

Zalecane metatagi do Twojej witryny dla optymanlizacji SEO:

  • Tytuły SEO — metatagi tytułów dla poszczególnych stron i elementów kolekcji.
  • Opisy SEO — metatagi opisowe dla poszczególnych stron i elementów kolekcji.
  • Tytuł witryny —tag tytułu dla całej witryny.
  • SEO site description — metatag opisu dla Twojej strony głównej.

Inne typy metadanych, takie jak nazwy obrazów i daty publikacji, nadają treściom więcej kontekstu i pomagają odwiedzającym efektywniej korzystać z witryny.

Analiza słów kluczowych wyszukiwania

Odwiedź Google Search Keywords Analytics, aby zobaczyć, które wyszukiwane hasła kierują do Twojej witryny ruch z Google, Bing i innych wyszukiwarek. Zrozumienie, które słowa kluczowe w wyszukiwarce powodują najwięcej kliknięć w Twojej witrynie, może pomóc Ci skoncentrować treści i dalej ulepszać strategie wyszukiwania.

Dane strukturalne

Uporządkowane dane pomagają Google zrozumieć i klasyfikować strony oraz ich zawartość korzystając z tych schematów:

  • Post na blogu
  • Wydarzenie
  • Lokalna firma
  • Organizacja
  • Produkt
  • Strona internetowa

Nie można edytować ani usunąć tych danych.